Jak tanio podróżować?

22:39

Pamiętasz wywiad z Agatą, gdzie słyszeliśmy historię o

podróży po Europie na stopa

Dziś przedstawiam Ci kolejną niesamowitą przygodę Oli.

Norwegia; Norway;  ukrainian girl; trip; travel;
Zdjęcie z ostatniej podróży do Norwegii

Ola Guley 18-latka, pochodzi z Ukrainy, studentka pierwszego roku dziennikarstwa na UW. Prawdziwa gaduła, a ma co opowiedzieć: dużo podróżuje, wiele czyta, mówi w 5 językach (i wciąż uczy się nowych), ciekawi się Azją oraz kulturą Indii i to tylko mała cząstka o niej...
Oto co sama mówi o sobie:

-Jestem skautką. To dzięki tej organizacji zawsze chcę się rozwijać, chcę czegoś lepszego w życiu, po drugie ciekawią mnie różne kultury, różne języki. Lubię ludzi. Z różnych części świata. Myślę, że każdy człowiek jest unikalny, ciekawy i czegoś wart.

Scoutgirls, Skautki,
"To dzięki tej organizacji ciągle się rozwijam"

Swoją pierwszą samodzielną podróż autostopem odbyła w wieku 15 lat (!).

-Koleżanka zaproponowała jechać autostopem nad morze (od Lwowa do Odessy- 900 km). Pomyslałam, że dawno nie byłam nad morzem, więc to może być dobry pomysł. Zaczęłam się zbierać, wszystko planować, znalazłyśmy mieszkanie (to była najbardziej zaplanowana moja podróż, później nie zawracałam sobie tym głowy).
Dzień przed wyjazdem nie mogłam się dodzwonić do koleżanki, jak okazało się ona dostała wstrzęśnienie mózgu. I nagle rozumiem, że jutro mamy już jechać, moja koleżanka leży gdzieś w szpitalu, inni przyjaciele mają sesję, czyli albo jadę sama, albo nie jadę wcale. Postanowiłam jechać, przyjaciele nie uwierzyli, że mi się uda, ale jak zaczęłam wysyłać im zdjęcia byli w szoku, pisali czy na pewno jestem sama, czy się nie boję- to było śmiesznie. Rodzice dopiero w końcu lata się dowiedzieli, że byłam sama bez koleżanki, ale są wobec mnie bardzo lojalni, wszystko pozwalają i dlatego sama odczuwam „granice”. Wtedy tak dobrze odpoczęłam, bardzo polubiłam podróże autostopem i zawsze gdy coś w życiu się staje, to jadę sama do Odessy.

selfie; odessa; girl
Selfie z pierwszej pódróży na stopa

Oglądając Instagram Oli  mam wrażenie, że ona ciągle jest w drodze.  Jedynie w ciągu ostatniego roku akademickiego zwiedziła około 10 państw: Szwecję,  Austrię, Włochy, Francję, Belgię i inne, w tym także Norwegię, o której dziś będzie trochę więcej.

W Norwegii Olę i jej przyjaciółkę Irę napotkało wiele przygód, jedna z nich:

-Gdy kupowałyśmy bilety na pociąg od Bergena do Oslo, to automat zamiast 20 kron wydał nam 600 kron resztę. Po zakupie biletu miałyśmy więcej pieniędzy niż przed!
Później zauważyłyśmy, że zamiast kupić bilety na 30 kwietnia, kupiłyśmy na 31. Poszłyśmy do kasy, aby wymienić bilety, jak się okazało, tego dnia linie kolejowe na tej trasie były zamknięte...
Coż nie było wyboru, postanowiłyśmy jechać autostopem. Przez dłuższy czas nikt nie chciał nas wziąć. Drugim problemem były tunele, których jest bardzo dużo i do których nie można wchodzić. W końcu udało się dotarć o Oslo.

Oslo; Norway; Norwegia' Autostop
W drodze do Oslo.

A teraz uwaga, uwaga, Ola opowiada o swoich life hacks, jak jej udało się w bardzo drogiej Norwegii wydać bardzo mało.

-Wzięłyśmy ze soba po 100euro na 6 dni, ale tak naprawdę wydałyśmy tylko po 20.
Po pierwsze jedzenie kupiłyśmy w Warszawie, noclegi załatwiłyśmy przez couchsurfing i jeździłyśmy na stopa. 😊
Wydawałyśmy pieniądze, podróź to przecież rozrywka, ale mądrze stawiałyśmy priorytety, na przykład spróbowałyśmy tradycyjne skandynawskie bułeczki cynamonowe, kawę piłyśmy raz, ale w bardzo pięknym miejscu...

Trip; Travel; Traveller; Autostop; Ukraina

To tylko mała część przygód Oli, czeka na Ciebie jeszcze osobny wpis o przeżyciach z couchsurfingu, a w październiku (o ile wszystko się uda), czeka kolejna niespodzianka!

Must have; travel; traveller; podróż
"Nigdy nie biorę walizki. Nawet jak jadę na kilka dni, to staram się brać jak najmniej rzeczy"
góry; Ukraina; ukrainian girl
"To góry mnie nauczyły brać jak najmniej rzeczy"

Mona Lisa; Luvr; Paryż' Paris; France; Francja
"Dzięki couchsurfingu miałam nieodpłatne wejściówki do wszystkich muzeów"

Wilno, Vilnius, Lithuania, Litwa, Lietuva, Ukrainian girl
Wilno powitało Olę deszczem...

Bruksela; Brussels; ukrainian girl
Więcej zdjęc (i fajnych opisów) znajdziecie na instagramie Oli @olya.gulei
Odessa, Ukraina, Ukrainian girls
Wystarczy odważyć się na pierwszy krok...